dinsdag 9 maart 2010

123 test

Vier keer ben ik nu ongesteld geweest, geheel tegen mijn zin in. Want laten we eerlijk zijn, zodra je met een dramatisch gebaar je anticonceptie middelen de deur wijst, ben je er aan toe.
Je wilt je voortplanten. Het is niet reƫel om te denken dat je, POEF, meteen zwanger bent. Soms doen mensen er jaren over, jammer genoeg. En sommige mensen hebben het helemaal niet getroffen, die gaan de medische molen in.
Maar je wilt het zo graag en wel nu.

Mijn neus heeft zich op magische wijze ontpopt tot de neus van een drugshond. Mijn geurpapillen worden getrakteerd op een overheerlijke bloemengeur in mijn keuken.
Snuffelend ga ik al mijn keukenkastjes af, ik moet het hebben, pronto. Mijn moeder bekijkt dit enigzins vreemde tafereeltje vanaf de eetkamertafel.
"Wat ben je aan het doen?'
'Ik ruik iets zaligs, ik moet weten wat het is"
Daar heb ik het! Het is een verpakte geurkaars en verpakt is hermetisch afgesloten in dit geval. Mijn moeder vraagt of ze ook even mag ruiken, want het moet wel heel bijzonder zijn. Fanatiek drukt ze haar neus tegen het kunstof aan.
"SNUIF.....Nou je moet wel een hele goede neus hebben als je dit van een afstandje wilt ruiken!"

Vrijdagavond gaan we bowlen met een groep collega's. Ik bestel een cola en Danny een bacardi-cola, wat de rest bestelt ben ik even vergeten en is ook totaal niet relevant in dit verhaal. Na een slok ben ik ervan overtuigd, ik heb Danny zijn drinken.
"Danny ik heb jouw baco."
"Nee hoor die heb ik hier."
"Dan hebben ze mij ook een baco gegeven, proef maar"
"Mmmm...nee hoor dit is gewoon cola, mafkees!"

Nog steeds geen menstruatie overigens en die had ik vandaag moeten krijgen, getuige de krampen in mijn buik en de planning trouwens. 't Zal wel....

Zaterdags zit ik met Patricia, mijn werkgever te lunchen bij een lunchroom twee deuren verder van de winkel. Er komt een agent binnen die vraagt of de bovenverdieping bewoond is en of de bewoner thuis is.
Hij loopt weer naar buiten met mij in de achtervolging want de mensch is nieuwsgierig. Deze in ieder geval wel. Hee verrek, brandweer, politie en sensatiezoekers! Er woedt een felle brand in de steeg en dat nieuwtje moet ik snel verspreiden bij mijn werkgeefster.
Nu word ik achtervolgd.
"Attentie mensen, deze ruimte moet op last van de brandweer ontruimd worden. Verlaat u allen rustig dit pand."
Gehoorzaam lopen Patricia en ik terug naar de winkel en het duurt niet lang of ook wij moeten evacueren. We mogen nog wel klanten uitspoelen die in de verf zitten. Maar de agent vertelt dat als zij weer binnenkomt, we dan ook echt binnen 1 minuut buiten moeten staan.
Je raadt het al, dat gebeurd al snel. Patricia staat met een gezicht wat haast licht geeft de kassa af te sluiten en wij snellen naar buiten. Iedereen klaagt over duizeligheid door de brandlucht.
Met dit alles worden wij heen gezonden, naar huis dan maar. s'Middags kom ik Danique tegen, een collega, zij is niet meer duizelig. Ik wel, hmmmm apart.

De volgende avond moeten de kluiven van Hooch weggestopt worden in een tupperware bakje, want die lucht!!!! Niet te harden zeg!
"Maar, neuroot die je d'r bent, die liggen daar altijd al. Hoezo moeten ze ineens weg?" Spreekt manlief.

Maandagochtend word ik wakker met een onrust in mijn lijf, ik ben nou al een paar dagen over tijd........Ik bel mijn beste raadgever:
"Mich ik ga een test halen want ik trek het niet meer!"
"Doe maar, dan weet je maar wat, toch?"
Bij deze woorden zit ik al op mijn fiets mijn jas aan te trekken en scheur ik naar de nog steeds verassend voordeligste drogist. Ik heb een dubbelpak uit het schap gegrist en bij de kassa vraagt de verkoopster of ik weet hoe het werkt.
Nou, een beetje mikken tijdens het piesen neem ik aan? En dan geduldig afwachten, zoiets toch?
Hoe het komt weet ik niet, maar alsof ik geteleporteerd ben zit ik ineens op de wc met een staafje in mijn hand. Er staan duidelijk 2 strepen.
"Meen je dat nou serieus?" Zit ik een beetje glazig te wouwelen tegen de zwangerschapstest. Langzaam dalen de puzzelstukjes op hun plaats, vandaar die neus, rare smaak, duizeligheid en het uitblijven van de feestweek die ongesteldheid heet.

Ik bel Michel: "..snik....ge..snif..feli...hik..citeerd....snif..je wordt.....vaahahaaader....snik snotter"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten